آیت الله شیخ محمدتقی بهجت
اهل بيت عصمت و طهارت - عليهم السلام - بندگانى هستند كه علم و صوابشان مطرد است ، يعنى با داشتن مقام عصمت نه خطا مى كنند و نه خطيئه
خدا كند راهى براى شرح صدر پيدا كنيم كه به واسطه رييسمان تحير قلبى مان برطرف شود . فرج ولو يك ساعت باشد، مرحله ى بعد از آن روشنايى است
ائمه ى اطهار - عليهم السلام - هم ترس از جهنم داشتند و هم طمع به بهشت
فرماندار كرمان در رژيم پهلوى در شب عيد غدير مجلس جشنى برپا نمود در آن مجلس مردوخ نيز شركت داشت . مداح در ضمن خواندن اشعار و مديحه سرايى درباره ى حضرت اميرمؤ منان
ملايكه وقتى ديدند معجون آدم - عليه السلام - از آب و گل ساخته شده و سنگين است و غضب و شهوت و جنگ و خونريزى و فساد از او بر مى آيد، گفتند: اين ها مثل ما سبك و آسمانى نيستند
احكام كليه ى الهيه در مقام انشا و جعل در لوح محفوظ به نحو قضاياى حقيقيه و مقيد به تحقق موضوع خارجى است . و با تحقق موضوع در خارج ، به مقام فعليت مى رسد
روايت عجيبى - به گمانم در كتاب غررالحكم - آمده است كه : از آن استفاده مى شود: انسان غافل از ذكر خدا، به یاد عمر و و بكر است .
استاد ما شب ها درس خارج اصول مى فرمود . شبى شخصى كه به منبر رفته بود
هر عمل خيرى ، حدى از آن مطلوب است كه اگر از آن حد گذشت ، ضدش حاصل مى شود، يعنى اگر انسان پايين تر از حد مطلوب انجام داد قاصر و يا مقصر است
اگر توفيق و دستگيرى خدا نباشد، مگر كارهاى اختيارى انسان انجام مى گيرد
مرد سياه پوستى در بغداد نوكر آقايى بود، به نجف نزد اساتيد اخلاق آن جا رفت . وقتى برگشت يا وقتى كه شخصى او را ملاقات كرد، به او گفت
خداوند، در قرآن و غير آن به حدى بهشت و بهشتيان را در توصيف بالا برده كه اگر كسى از شوق شنيدن آن ، وفات كند، استبعاد ندارد!آيات جهنم نيز اين گونه است
سؤ ال : معناى جمله (فاذكرونى اذكركم ) (پس مرا ياد كنيد، تا شما را ياد كنم .)چيست ؟