آیت الله شیخ محمدتقی بهجت
منظور از اسما در آيه ى ( و علم ادم الاسماء كلها) ؛ (و تمامى اسما را به حضرت آدم - عليه السلام - آموخت .) علم به حقايق است كه موجب امتياز انسان از حيوانات بلكه فرشتگان مى گردد
منظور از اسما در آيه ى ( و علم ادم الاسماء كلها) ؛ (و تمامى اسما را به حضرت آدم - عليه السلام - آموخت .) علم به حقايق است كه موجب امتياز انسان از حيوانات بلكه فرشتگان مى گردد. بنابراين ، مقصود از اسما حقايق اسما است نه تنها اسم بدون مسمى ، كه به جهت وحدت اسم و مسمى ، اسم بر مسمى اطلاق شده است ؛ و (باسماء هؤ لاء)؛ (به اسامى اينان .) در ذيل آيه ى عنى بهؤ لاء المسميات ؛ (به اين مسمى ها)؛ زيرا علم به اثر تفصيلا، علم به مؤ ثر است اجمالا. و حقيقت مطلب ، همان خداشناسى است .