Menu

ميرزاى تبريزى(قدس سره) در قلوب كسانى كه ايشان را مى شناختند واقعاً محبوب بود، علت آن رفتار و منش عالى و منحصر به فرد ايشان بود. مرحوم ميرزا(قدس سره) علاوه بر جهات علمى كه به استوانه حوزه معروف بودند مرحوم ميرزا(رحمه الله) مصداق بارز:
«إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً»
خطيب شهير، حجت الاسلام والمسلمين آل طاها در مجلس ختم فقيه مقدس، ميرزاى تبريزى(قدس سره) را اينگونه معرفى كردند:
ميرزاى تبريزى(قدس سره) مصداق بارز و اتم آيه شريفه «95»، سوره مريم بودند: (إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً) همانا آنان كه به خدا ايمان آوردند و نيكوكار شدند خداى رحمت، آنها را محبوب مى گرداند.
ميرزاى تبريزى(قدس سره) در قلوب كسانى كه ايشان را مى شناختند واقعاً محبوب بود، علت آن رفتار و منش عالى و منحصر به فرد ايشان بود. مرحوم ميرزا(قدس سره) علاوه بر جهات علمى كه به استوانه حوزه معروف بودند، داراى صفاتى بودند كه متدينين از آن الگو مى گرفتند و به وجود ايشان دلگرم بودند.
خداوند متعال عزتى به اين مرجع عالى قدر داده بود كه تشييع جنازه او گوياى آن عظمت بود. ميرزاى تبريزى(قدس سره) علاوه بر تلاش براى نشر معارف و علوم اهل بيت(عليهم السلام)در ولاى آنان مى سوختند و تا زنده بودند، اجازه نمى دادند كسى شبهه اى را عمداً مطرح كند; سريع موضع مى گرفتند و شبهه را بدون جواب نمى گذاشت. امروز فقدان آن عالم ربانى به وضوح مشهود است و هنوز آن حركت الهى در ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(عليها السلام) زير آفتاب سوزان بر روى زمين گرم با پاى برهنه، در يادها زنده است و اثر خود را دارد. با موضع صريح و شجاعانه اى كه داشتند يكى از بزرگ ترين شخصيت علمى مدافع حريم اهل بيت(عليهم السلام) در دوران خود شده بودند; هم در معارف آل محمد(صلى الله عليه وآله) شبانه روز تلاش مى كرد و هم در ولايت و محبت اهل بيت(عليهم السلام)مى سوختند. ايشان در طول مرجعيت با بركت خويش انقلابى در ميان ارادتمندان اهل بيت(عليهم السلام) ايجاد نمودند. يادش گرامى و راهش پر رهرو باد.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا