Menu

يكى ديگر از خصوصيات فقيه مقدس، مرحوم ميرزاى تبريزى(قدس سره)علاقه به طلاب جوان و درسخوان بود. ايشان ضمن ابراز علاقه به طلاب درسخوان، در مورد مسائل پيش آمده، آنها را نصيحت كرده و همواره به آنان مى گفتند علاقه مرحوم ميرزا(قدس سره) به طلاب درسخوان
يكى ديگر از خصوصيات فقيه مقدس، مرحوم ميرزاى تبريزى(قدس سره)علاقه به طلاب جوان و درسخوان بود. ايشان ضمن ابراز علاقه به طلاب درسخوان، در مورد مسائل پيش آمده، آنها را نصيحت كرده و همواره به آنان مى گفتند: صورت طلبگى را حفظ كنيد و طورى رفتار كنيد كه معلوم باشد شما طلبه هستيد و طورى حركت كنيد كه هركس شما را ديد، بفهمد راهى كه شما مى رويد راه خداست. ايشان به دنبال فرصتى بودند تا با طلاب جوان صحبت كرده و آنان را راهنمايى نمايند و همواره در تلاش بودند تا به طلاب جوان بفهمانند كه بايد طورى برنامه ريزى كنند كه در آينده حسرت نخورند، مى گفتند: قدر جوانى را بدانيد كه زود گذر است.
اگر كسى در كنار ميرزا(قدس سره) قرار مى گرفت مشاهده مى كرد كه ايشان چقدر پركار است; همواره در حال نوشتن و مطالعه بود و از همان ابتداى طلبگى در درس خارج در قم شركت مى كردند. جولان فكرى عجيبى داشته و در هر مورد علمى بحث مى كردند و اگر اختلافى رخ مى داد، تا مطلب خود را به كرسى نمى نشاندند رها نمى كردند و بارها و بارها فضلا مشاهده كردند كه چگونه ميرزاى تبريزى(قدس سره)در حضور استاد الفقهاء المجتهدين، سيد خويى(رحمه الله)بحث كرده و مطلب خود را به كرسى مى نشاندند. وقت براى ايشان عزيز بود و سعى مى كردند كه درس به هيچ عنوان تعطيل نشود. حضورِ ذهن بالاى مرحوم ميرزا(قدس سره) موجب شده بود كه هيچ سؤالى بى پاسخ نماند و هر سؤالى مطرح مى شد ايشان پاسخگو بودند و سعى داشتند به طلابى كه احساس مى كردند اين استعداد را دارند، بفهمانند كه طورى درس بخوانند كه مايه علمى هميشه همراهشان باشد و مبانى فقهى و اصولى در آنها عجين شود.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا