Menu

فرزند مرحوم ميرزا مى‏گويد: يك روز از والد سؤال كردم: آقا! بفرماييد كه آيا كسى از امام زمان در مكاشفه و يا خواب سؤال كرده كه از اين طلاب راضى است يا خير با توجه به اینکه بعضی مصداق.....؟ فرزند مرحوم ميرزا مى‏گويد: يك روز از والد سؤال كردم: آقا! بفرماييد كه آيا كسى از امام زمان در مكاشفه و يا خواب سؤال كرده كه از اين طلاب راضى است يا خير با توجه به اینکه بعضی مصداق.....؟ زيرا اگر او راضى‏باشد تمام مشكلات حل است؟
ديدم اشك در چشمان ايشان حلقه زد و ضمن آنكه دست خود را به طرف سينه خود نزديك مى‏كردند، فرمودند: چرا فرزندم! از آقا امام زمان اين سؤال شده است، امام زمان ابتدا اشك ريختند و آن گاه دست مبارك خود را به سينه زدند و در حالى كه اشك مى‏ريختند، فرمودند: اگر راضى نباشم چه كنم! (البته مرحوم ميرزا نفرمودند چه كسى اين توفيق را داشته كه از محضر امام اين سوال را بپرسد)
خود ايشان نيز منقلب شدند و اشك از چشمان مباركشان جارى شد، سؤال كردم: مراد از كلام امام كه فرمود، اگر راضى نباشم چه كنم، چيست؟
مرحوم ميرزا فرمودند: مراد امام زمان (روحى له الفداء) اين است كه طلبه در نهايت، تبليغ دين مى‏كند، براى كارهاى خير اقدام کرده و دين را به مردم تفهيم می‏نماید. مسائل شرعی مردم را حل مى‏كند و خدمات دينى ارائه می‏دهد و تمام اين خدمات در نهایت مد نظر امام زمان است هر چند كه كم باشد؛ از این رو همان اعمال هم مورد قبول ولى عصر (روحى له الفداء) قرار خواهد گرفت.
آن‌گاه استاد فرمودند: طلبه بايد از آن ابتدا به معنويت توجه كند و اگر جوان خود را در آن دوران ساخت و از خدا و اهل بيت: كمك خواست و به ريسمان آنان چنگ زد، در آينده موفق خواهد شد؛ زيرا در جوانى، ريشة انسان تقويت مى‏شود. اگر طلبه به دنبال معنويت و معرفت رفت؛ يعنى علاوه بر جديت در درس، در تهذيب نفس هم تلاش كرد، موفق خواهد شد؛ اما اگر آن را به تعویق انداخت و روزها و شب‏هاى خود را به مسائل ديگر گذراند، نمى‏تواند توفيقى بيابد و خدمتى انجام دهد. در هرحال جوان بايد اين فرصت‏ها را غنيمت بشمارد و از خدا كمك بخواهد تا او را موفق بگرداند. عزيزانى كه موفق به حضور در مراسم اعتكاف، شب زنده‌داری مى‏شوند، زياد توسل كنند، در اين مجالس بيشتر حالت التماس و گريه داشته باشيد و مجالس را با ذكر، دعا، و بيان فضایل اهل بيت: بگذرانيد. ملتزم به دعاهايى شويم كه خيلى‏ها آنها را خواندند و نتيجه گرفتند و چه مراتب معنوى خوبى كسب كردند و توفيق پيدا کرده به دين خدمت كنند و اثرى از خود باقى بگذارند. به وسوسه بعضی از منحرفین که هر روز در خصوص زیارت مقدسه شبهه وارد می‌کنند گوش ندهید. مرحوم میرزا عاشق توسل و شب زنده‌داری بودند و طلاب و مؤمنین بارها مشاهده می‌کردند که مرحوم میرزا قبل از باز شدن دربهای حرم به انتظار ایستاده است و او می‎گوید: منتظر بود تا با استفاده از فضای معنوی حرم مطهر با معبود خود راز و نیاز کند.

 

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا