Menu

حضرت امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه به اميد ثواب و اجر به زيارت حضرت امام حسين عليه السلام برود نه از روى تكبر و نخوت و نه رياء و سمعه گناهانش پاك شده همانطور كه جامه با آب پاك و طاهر مى گردد، بنابراين هيچ آلودگى و لغزش بر او باقى نمى ماند

 

حضرت امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه به اميد ثواب و اجر به زيارت حضرت امام حسين عليه السلام برود نه از روى تكبر و نخوت و نه رياء و سمعه گناهانش پاك شده همانطور كه جامه با آب پاك و طاهر مى گردد، بنابراين هيچ آلودگى و لغزش بر او باقى نمى ماند و بهر قدمى كه برداشته ثواب يك حج به او داده و هر گاه گام و قدمش را از روى زمين بلند مى كند ثواب يك عمره دارد.

 

محضر مبارك حضرت ابى عبد الله عليه السلام عرضه داشتم : فدايت شوم ثواب كسى كه قبر حضرت امام حسين عليه السلام را زيارت كند در حالى كه عارف به حق آن حضرت بوده و زيارتش براى خدا و سراى آخرت باشد چيست ؟
حضرت به او فرمودند: اى هارون كسى كه به زيارت آن حضرت رفته در حالى كه به حق حضرتش عارف بوده و زيارتش براى خدا راى آخرت باشد به خدا سوگند حق تعالى گناهان گذشته و آينده اش را مى آمرزد. راوى مى گويد:
سپس حضرت سه مرتبه به من فرمودند:
آيا براى تو قسم نخوردم ، آيا براى تو قسم نخوردم ، آيا براى تو قسم نخوردم ؟!


محضر مبارك امام صادق عليه السلام عرض كردم : كسى كه به زيارت قبر حضرت حسين بن على عليه السلام برود در حالى كه عارف به حق آن جناب بوده و زيارتش بدون تكبر و نخوت باشد ثوابش چيست ؟
حضرت فرمودند:
هزار حج مقبول و هزار عمره پذيرفته شده برايش مى نويسند و اگر شخص شقى باشد او را سعيد قلمداد مى نمايند و پيوسته در رحمت خداوند عزوجل غوطه مى خورد.


حضرت امام صادق عليه السلام فرمودند:
كسى كه امام حسين عليه السلام را زيارت كرده و قصدش خداوند عزوجل باشد جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل او را مشايعت نموده تا به منزلش وارد گردد.


محضر مبارك حضرت ابا عبد الله عليه السلام بودم در حالى كه گروهى از اهل خراسان محضرش مشرف بودند، آنان راجع به زيارت قبر حسين بن على عليه السلام و فضل و ثواب آن از حضرت سوال كردند؟
حضرت فرمود:
پدرم از جدم نقل فرمود كه آن بزرگوار مى فرمودند:
كسى كه امام حسين عليه السلام را زيارت كند نيتش فقط خدا باشد حق تعالى گناهانش را محو نموده و او را از ذنوب بيرون آورده همانند مولودى كه مادرش او را زائيده باشد و فرشتگان او را در سير و سفرش مشايعت مى كنند يعنى بالاى سرش بال زده و گاهى بالهايشان را بر سرش پهن نموده بدون اينكه حركت دهند و به همين كيفيت او را مشايعت نموده تا وى به منزل و اهلش برسد.
فرشتگان از پروردگار متعال براى او آمرزش نموده و از اطراف و اكناف آسمان رحمت او را احاطه كرده و فرشتگان او را نداء داده و مى گويند:
پاكى و پاك است آن كسى كه تو زيارتش نمودى (يا: خوشا بر تو و خوشا بر كسى كه زيارتش نموده اى ) و او را در ميان اهل و عيالش حفظ و نگهدارى مى كنند.


زيد بن على عليه السلام مى فرمودند:
كسى كه قبر حسين بن على عليه السلام را زيارت كرده و نيتش تنها خداوند باشد حق تعالى تمام گناهانش را مى آمرزد اگر چه به قدر روى درياها باشد، پس زياد به زيارت آن حضرت برويد تا خداوند گناهانتان را ببخشد.


حضرت ابو عبد الله عليه السلام فرمودند: كسى كه قبر حضرت امام حسين عليه السلام را قربة الى الله و براى خدا زيارت كند حقتعالى او را از آتش جهنم آزاد نموده و روز فزع اكبر او را در امان قرار مى دهد و حاجتى از حوائج دنيا و آخرت را از خداوند نخواسته مگر آنكه بارى تعالى به وى اعطاء مى فرمايد.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا