Menu

حضرت ابوعبدالله عليه السلام فرمودند:
هنگامى كه روز قيامت شود منادى نداء مى كند:
كجا هستند زوار حسين بن على عليه السلام ؟
حضرت ابوعبدالله عليه السلام فرمودند:
هنگامى كه روز قيامت شود منادى نداء مى كند:
كجا هستند زوار حسين بن على عليه السلام ؟
گردن هاى تعدادى از مردم كشيده مى شود كه عدد آنها را غير از خداوند متعال كس ديگرى نمى داند پس به ايشان گفته مى شود قصد شما از زيارت قبر حضرت حسين بن على عليه السلام چه بود؟
مى گويند: پروردگارا آن حضرت را زيارت كرديم بجهت محبتى كه به رسول خدا صلى الله عليه و آله و حضرت على و فاطمه عليه السلام داشته و به منظور طلب رحمت براى صاحب قبر به ازاء آنچه از آن حضرت صادر گرديد.
پس به آنها گفته مى شود:
ايشان محمد و على و فاطمه و حسن و حسين سلام الله عليهم بوده ، ملحق به آنها شويد شما با ايشان و در درجه و مرتبه آنها هستيد، به لواء و پرچم رسول خدا صلى الله عليه و آله ملحق گرديد پس بطرف لواء آن حضرت رهسپار شده و در سايه آن قرار مى گيرند در حالى كه لواء به دست اميرالمومنين على عليه السلام مى باشد و بدين ترتيب به بهشت وارد مى شوند ايشان جلو پرچم و سمت راست و جانب چپ و پشت آن بوده و چهار طرف لواء را گرفته اند.

 

 

 

امام باقر عليه السلام مى فرمود:
كسى كه دوست دارد مسكن و جايگاهش در بهشت باشد نبايد زيارت مظلوم را ترك كند.
عرض كردم : مظلوم كيست ؟
حضرت فرمودند:
مظلوم حضرت حسين بن على عليه السلام بوده كه صاحب كربلاء مى باشد، كسى كه از روى شوق به آن حضرت و بجهت محبت به رسول خدا صلى الله عليه و آله و به امير المومنين عليه السلام و به فاطمه زهراء عليه السلام به زيارت آن حضرت برود خداوند متعال او را بر سر سفره هاى بهشتى مى نشاند كه با رسول خدا و اميرالمومنين و فاطمه زهرا عليه السلام هم غذا بوده در حالى كه مردم در حال حساب مى باشند.

 

 

 

حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند:
كسى كه خداوند خير را براى او اراده كرده باشد در قلبش محبت امام حسين عليه السلام را قرار داده و در دلش محبت زيارت آن جناب را مى اندازد و كسى كه خداوند سوء و بدى را برايش بخواهد در قلبش بغض امام حسين عليه السلام قرار داده و در دلش بغض زيارت آن حضرت را مى اندازد.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا