Menu

مرحوم ميرزاقدس سره مصداق بارز:

«إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً» خطيب شهير، حجت الاسلام والمسلمين آل طاها در مجلس ختم فقيه مقدس، ميرزاى تبريزى ‏قدس سره را اينگونه معرفى كردند:
ميرزاى تبريزى‏قدس سره مصداق بارز و اتم آيه شريفه «95»، سوره مريم بودند: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً»همانا آنان كه به خدا ايمان آوردند و نيكوكار شدند خداى رحمت، آنها را محبوب مى‏ گرداند.
ميرزاى تبريزى‏ قدس سره در قلوب كسانى كه ايشان را مى ‏شناختند واقعاً محبوب بود، علت آن رفتار و منش عالى و منحصر به فرد ايشان بود. مرحوم ميرزاقدس سره علاوه بر جهات علمى كه به استوانه حوزه معروف بودند، داراى صفاتى بودند كه متدينين از آن الگو مى ‏گرفتند و به وجود ايشان دلگرم بودند.
خداوند متعال عزتى به اين مرجع عالى قدر داده بود كه تشييع جنازه او گوياى آن عظمت بود. ميرزاى تبريزى‏ قدس سره علاوه بر تلاش براى نشر معارف و علوم اهل بيت‏ عليهم السلام در ولاى آنان مى ‏سوختند و تا زنده بودند، اجازه نمى ‏دادند كسى شبهه‏ اى را عمداً مطرح كند؛ سريع موضع مى‏ گرفتند و شبهه را بدون جواب نمى ‏گذاشت. امروز فقدان آن عالم ربانى به وضوح مشهود است و هنوز آن حركت الهى در ايام شهادت حضرت فاطمه زهراعليها السلام زير آفتاب سوزان بر روى زمين گرم با پاى برهنه، در يادها زنده است و اثر خود را دارد. با موضع صريح و شجاعانه‏اى كه داشتند يكى از بزرگ‏ترين شخصيت علمى مدافع حريم اهل بيت‏ ليهم السلام در دوران خود شده بودند؛ هم در معارف آل محمد(صلى الله عليه وآله) شبانه روز تلاش مى ‏كرد و هم در ولايت و محبت اهل بيت‏ عليهم السلام مى ‏سوختند. ايشان در طول مرجعيت با بركت خويش انقلابى در ميان ارادتمندان اهل بيت‏ عليهم السلام ايجاد نمودند.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا