Menu

خود انسان، خود به خود، همت و لياقت ندارد. همت عالي از بيوت صالح پيدا مي‌شود. هر بيتي که در آن عبادت خدا شده باشد؛ آن خانواده‌اي که بندة حق باشد، اولادشان همت عالي و لياقت کامل پيدا مي‌کنند خود انسان، خود به خود، همت و لياقت ندارد. همت عالي از بيوت صالح پيدا مي‌شود. هر بيتي که در آن عبادت خدا شده باشد؛ آن خانواده‌اي که بندة حق باشد، اولادشان همت عالي و لياقت کامل پيدا مي‌کنند. برگشت همت عالي و لياقت کامل به لطف خداست؛ وگرنه اگر برکات خدا از انسان گرفته شود، وضع انسان خيلي خراب است.
پيغمبر خدا هم اين برکات از خداي تعالي نصيبش شده است؛ «أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ وَ وَضَعْنا عَنْکَ وِزْرَکَ الَّذي أَنْقَضَ ظَهْرَکَ وَ رَفَعْنا لَکَ ذِکْرَکَ» .
من نمي‌گويم همت پيغمبر خدا را پيدا کنيد، که نمي‌توانيد پيدا کنيد. اگر لياقت اولياي خدا را پيدا نمي‌کنيد، لياقت و همتي را که داريد خراب نکنيد. بالاخره همتي داريد. براي اين‌که تا حدودي بندة صالح خدا باشيد، اين همت را از بين نبريد! جوانيتان را بي‌خرد صرف نکنيد! خيال نکنيد قوا و اعضا و جوارحتان هميشه همين‌طور است! يک وقت هست که دستتان را بايد بگيرند و شما را بلند کنند.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا