Menu

حضرت ابو جعفر عليه السلام فرمودند:
هر كس از شيعيان ما كه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السلام نرود ايمان و دينش ناقص بوده و اگر داخل بهشت شود در مقامى پائين تر از مومنين باشد.

 

 

حضرت ابو جعفر عليه السلام فرمودند:
هر كس از شيعيان ما كه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السلام نرود ايمان و دينش ناقص بوده و اگر داخل بهشت شود در مقامى پائين تر از مومنين باشد.

 

 

 

حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند:
كسى كه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السلام نرود و گمانش اين باشد كه از شيعيان ما است و با اين حال فوت كند او شيعه ما نيست و اگر از اهل بهشت هم باشد ميهمان بهشتيان محسوب مى شود.

 

 

 

حضرت ابو جعفر عليه السلام مى فرمودند:
كسى كه مى خواهد بداند آيا اهل بهشت هست يا نه ، پس حب و دوستى ما را بر دلش عرضه كند اگر دلش آن را پذيرفت پس او مومن است و كسى كه محب و دوست دار ما است بايد در زيارت امام حسين عليه السلام راغب باشد، بنابراين شخصى كه زائر امام حسين عليه السلام باشد ما او را محب خود مى دانيم و از اهل بهشت خواهد بود وكسى كه زوار حضرت ابا عبد الله الحسين عليه السلام نباشد ناقص الايمان است .

 

 

 

از حضرت ابى عبد الله عليه السلام راجع به كسى كه بدون علت زيارت حضرت ابا عبد الله عليه السلام را ترك مى كند سوال كردم ؟ حضرت فرمودند:چنين كسى از اهل جهنم مى باشد.

 

 

 

حضرت ابو عبد الله عليه السلام مى فرمودند:
اگر يكى از شما هزار مرتبه به حج رود ولى به زيارت قبر حضرت حسين بن على عليه السلام نرود مسلما حقى از حقوق خداوند تعالى را ترك كرده و قيامت از آن مورد سوال و باز خواست واقع مى شود، سپس حضرت فرمودند: حق امام حسين عليه السلام بر هر مسلمانى واجب و لازم است .

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا