Menu

حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند:
هنگامى كه نيمه شعبان مى شود از افق اعلى منادى نداء مى كند: اى زائرين حسين عليه السلام به اهل خود برگرديد در حالى كه آمرزيده شده ايد، ثواب و اجر شما بر

 

حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند:
هنگامى كه نيمه شعبان مى شود از افق اعلى منادى نداء مى كند: اى زائرين حسين عليه السلام به اهل خود برگرديد در حالى كه آمرزيده شده ايد، ثواب و اجر شما بر خدا است كه پروردگار شما بوده و بر محمد است كه پيغمبر شما مى باشد.

 

 

 

حضرت على بن الحسين عليه السلام فرمودند:
كسى كه دوست دارد صد و بيست و چهار هزار پيامبر با او مصافحه كنند بايد قبر حضرت حسين بن على عليه السلام را در نيمه ماه شعبان زيارت كند چه آن كه ارواح انبياء عليه السلام از خدا اذن گرفته تا آن جناب را زيارت كنند پس به ايشان اذن داده مى شود، پنج تن از ايشان اولو العزم هستند.
عرض كرديم : ايشان چه كسى هستند؟
امام عليه السلام فرمودند: حضرات نوح و ابراهيم و موسى و عيسى و محمد صلى الله عليه و آله .
محضر مباركش عرضه داشتيم : معناى اوالعزم چيست ؟
حضرت فرمودند:يعنى مبعوث شده اند به شرق و غرب زمين ، به جن و انس .
مترجم گويد:از ذيل اين حديث اين طور استفاده مى شود كه پيامبر اولوالعزم يعنى پيامبرى كه رسالتش محدود و منحصر به گروهى دون گروهى ديگر و سرزمينى دون سرزمين ديگر نبوده بلكه عمومى و گسترده مى باشد.

 

 

 

حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند: كسى كه حضرت ابا عبد الله عليه السلام را سه سال پشت سرهم كه بينشان فاصله نباشد در نيمه شعبان زيارت كند گناهانش آمرزيده مى شود.

 

 

 

حضرت امام باقر عليه السلام فرمودند:
گناهان كسى كه در نيمه شعبان امام حسين عليه السلام را زيارت كند آمرزيده مى شود و در آن سال گناه و لغزشى برايش نوشته نمى شود تا سال تمام گردد و اگر در سال آينده حضرت را زيارت كرد گناهانش آمرزيده مى گردد.

 

 

 

حضرت ابو عبد الله عليه السلام فرمودند:
كسى كه قبر حضرت امام حسين عليه السلام را در يكى از سه شب زيارت كند خداوند منان گناهان گذشته و آينده اش را مى آمرزد.
راوى گفت : عرض كردم : فدايت شوم آن سه شب كدام مى باشد:
حضرت فرمود: شب عيد فطر، شب عيد قربان ، شب نيمه ماه شعبان .

 

 

 

حضرت ابو عبد الله عليه السلام فرمودند:
كسى كه حضرت امام حسين عليه السلام را شب نيمه شعبان و شب عيد فطر و شب عرفه در يكسال زيارت كند خداوند متعال ثواب هزار حج و هزار عمره قبول شده برايش ‍ مى نويسد، و هزار حاجت از حوائج دنيا و آخرش روا مى گردد.

 

 

 

حضرت ابا عبد الله عليه السلام فرمودند:
كسى كه شب نيمه شعبان به زمين كربلاء رفته و در آن جا هزار مرتبه قل هو الله احد خوانده و هزار مرتبه استغفار نموده و هزار مرتبه الحمد الله بگويد سپس ايستاده و چهار ركعت نماز خوانده و در هر ركعت هزار مرتبه آية الكرسى قرائت نمايد خداوند متعال دو فرشته را بر او موكل كند كه وى را از هر سوء و بدى و از شر هر شيطان و سلطانى حفظ كنند و حسنات او را نوشته ولى گناهانش را نمى نويسند و تا زمانى كه با وى مى باشند براى او طلب آموزش مى نمايند.

 

 

 

حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند:
كسى كه قبر مطهر حضرت امام حسين عليه السلام را در نيمه شعبان زيارت كند حقتعالى گناهان گذشته و آينده اش را مى آمرزد

 

 

 

يونس بن يعقوب گفت : حضرت ابو عبد الله عليه السلام فرمودند:
اى يونس ، در شب نيمه شعبان خداوند متعال گناهان گذشته و آينده هر مومنى كه قبر حضرت امام حسين عليه السلام را در آن شب زيارت كند مى آمرزد و به ايشان گفته مى شود:
شروع به انجام عمل كنيد.
راوى مى گويد: محضر مباركش عرض كردم : اين هم عنايت و لطف براى كسى است كه امام حسين عليه السلام را در نيمه شعبان زيارت كند؟
حضرت فرمودند:
اى يونس اگر مردم را خبر دهم به فضيلتى كه در زيارت اين شب است قطعا مردان بر چوب سوار شده و خود را به سر قبر مطهرش مى رسانند.

 

 

 

حضرت جعفر بن محمد صلى الله عليه و آله فرمودند:
كسى كه در شب نيمه شعبان قبر حضرت امام حسين عليه السلام را زيارت كند خداوند متعال گناهان گذشته و آينده او را مى آمرزد و كسى كه قبر مطهرش را روز عرفه زيارت كند خداوند منان ثواب هزار حج و هزار عمره مقبول را برايش مى نويسد و كسى كه در روز عاشوراء آن حضرت را زيارت كند مانند كسى است كه حق تعالى را بالاى عرشش زيارت كرده است .

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا