Menu

نيست پيغمبرى در آسمان ها و زمين مگر آنكه از خداوند متعال درخواست دارند كه به ايشان اذن داده شود تا حضرت حسين بن على عليه السلام را زيارت كنند پس فوجى از آسمان نازل شده و به زيارت آن جناب رفته و فوجى پس از زيارت به آسمان مى روند.

امام صادق عليه السلام مى فرمودند:
نيست پيغمبرى در آسمان ها و زمين مگر آنكه از خداوند متعال درخواست دارند كه به ايشان اذن داده شود تا حضرت حسين بن على عليه السلام را زيارت كنند پس فوجى از آسمان نازل شده و به زيارت آن جناب رفته و فوجى پس از زيارت به آسمان مى روند.


اواخر حكومت بنى مردان بود كه من براى زيارت قبر حضرت حسين بن على عليه السلام در حالى كه از اهل شام پنهان مى داشتم از شهر كوفه خارج شده تا به كربلاء رسيدم .
پس در جائى مخفى شدم تا نيمى از شب گذشت سپس از مكان خود بيرون آمده و به طرف قبر رفتم وقتى نزديك شدم مردى بطرف من آمد و گفت :
برگرد كه ماجور و مثاب مى باشى و تو به قبر دست رسى ندارى .
پس نالان و با فزع و جزع برگشته تا نزديك طلوع صبح شد سپس به طرف قبر بازگشته تا نزديك آن شدم باز همان شخص به طرف من آمد و گفت : اى شخص تو دست رسى به قبر ندارى .
به او گفتم : خدا سلامتت بدارد چرا من به قبر دست رسى ندارم ؟ در حالى كه من از كوفه به نيت زيارت آن حضرت آمده ام بنابراين تقاضا دارم بين من و بين قبر حائل نشوى تا زيارت كرده و سريع برگردم زيرا هراس دارم صبح شود و اهل شام من را در اينجا ديده و اقدام به كشتنم كنند.
راوى مى گويد:
آن شخص به من گفت : كمى صبر كن زيرا حضرت موسى بن عمران عليه السلام از خداوند متعال درخواست نموده كه به او اذن زيارت قبر حسين بن على عليه السلام را بدهد و حق تعالى به وى اذن داده لذا وى با هفتاد هزار فرشته از آسمان به زير آمده و هم اكنون در محضر امام عليه السلام بوده و آن جناب را زيارت كرده و انتظار مى كشند صبح طلوع كرده تا به آسمان بروند.
راوى مى گويد: به آن شخص گفتم :
خدا سلامتت بدارد كيستى ؟
گفت : من از فرشتگانى هستم كه مامور حفاظت و حراست قبر حسين بن على عليه السلام و طلب آمرزش براى زوار آن جناب مى باشند.
پس برگشتم و نزديك بود بخاطر آنچه از او شنيده بودم عقلم بپرد.
وى مى گويد:
هنگامى كه صبح طلوع كرد جلو رفته كسى حائل و مانع نشد پس نزديك به قبر شده و سلام نمودم و كشنده گان آن حضرت را نفرين كرده و در همانجا نماز صبح را بجا آورده و بجهت خوف و هراسى كه از اهل شام داشتم سريع برگشتم .


حضرت ابى عبد الله عليه السلام مى گويد:
از آن حضرت شنيدم كه مى فرمودند:
مساحت قبر حسين بن على صلى الله عليه و آله بيست ذراع در بيست ذراع بوده و آن باغى است از باغ هاى بهشت و از آنجا فرشتگان به آسمان عروج مى كنند و هيچ فرشته مقربى و نبى مرسلى نيست مگر آنكه از خدا طلب زيارت آن را مى كند لذا فوجى از آسمان به زمين آمده تا آن زيارت كرده و فوجى پس از زيارت از زمين به آسمان مى روند.



وقتى حضرت ابو عبد الله عليه السلام به حيره تشريف آوردند به من فرمودند: آيا مايل به زيارت قبر حسين عليه السلام هستى ؟
عرض كردم : فدايت شوم آيا قبر آن حضرت را زيارت مى كنى ؟
حضرت فرمودند:
چگونه آن را زيارت نكنم و حال آنكه خداوند متعال در هر شب جمعه با فرشتگان و انبياء و اوصياء به زمين هبوط كرده و او را زيارت مى كنند.
البته حضرت محمد صلى الله عليه و آله افضل انبياء و ما افضل اوصياء هستيم .
(طبق فرموده مرحوم مجلسى مقصود از زيارت حق تعالى ، انزال رحمت هاى خاصه اش بر آن حضرت و زوار آن جناب مى باشد).
سپس صفوان عرض كرد: فدايت شوم پس ، هر شب جمعه قبر آن حضرت را زيارت كرده تا بدين وسيله زيارت پروردگار را نيز كرده باشيم ؟
حضرت فرمودند: بلى ،اى صفوان ملازم اين باش برايت زيارت قبر حسين عليه السلام را مى نويسند و اين تفضيلى است و اين تفضيلى است (يعنى زيارت قبر حسين عليه السلام اين فضيلت را دارد كه در آن زيارت پروردگار نيز مى باشد).

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا